EA, friendly fire’ı sona erdirecek bir sistem geliştirdi: Hain takım arkadaşlarına güle güle!

EA Games, oyuncular rakipleriyle iş birliği yaptığı zaman tespit edecek ve banlayacak yeni bir sisteminin patentini aldı.

EA Games, son zamanlarda karşımıza oyunu kitabına göre oynamayan oyuncuları sistemden atmasına yardımcı olacak sistemler geliştirmesiyle ve bu sistemlerin patentlerini almasıyla karşımıza çıkıyordu.

Yine bu tarz bir EA Games patenti haberiyle karşınızdayız. EA Games, bu sefer çevrimiçi oyunlarda olmaması gerektiği halde düşmanlarıyla iş birliği yapan oyuncuları banlayacak bir sistemin patentini aldı.

Çevrimiçi oyunlarda rakiplerle iş birliği yapanlar banlanacak

EA, friendly fire'ı sona erdirecek bir sistem geliştirdi

Bildiğiniz gibi çevrimiçi oyunlarda rakiple iş birliği yapmak, diğer oyuncular için pek çok dezavantaj yaratan kurallara aykırı bir durum ve oyuncular tarafından raporlanmadığı takdirde tespit edilmesi bir hayli zor.

EA Games’in patentini aldığı yeni sistem, oyuncuların oyun içi ve sosyal ilişkilerini, oyun geçmişlerini ve oyun içinde neler yaptıklarını analiz ederek algoritmasından geçirecek ve kurallara aykırı bir iş birliğini anında tespit edebilecek. Dolayısıyla raporlamaya da gerek kalmayacak.

Rakiplerle iş birliği yapmanın cezaları ise oyun içi kazanımların kısıtlanması ya da tamamen kaldırılması, maçtan atılma, uzaklaştırma ve hatta banlanma olacak. Sistemin kullanılıp kullanılmayacağı henüz kesin değil. Fakat sistem hayatımıza girerse, ilk önce EA’in kendi FPS oyunlarında bulunacak.

EA’in stratejisi gizlilik tartışmalarını da beraberinde getiriyor

Hain takım arkadaşlarına güle güle!

Normalde bazı oyunlarda oyuncuları “Bilerek rakip takıma yardım etti, bilerek kaybetti” gibi gerekçelerle şikayet edebilmek mümkün olsa da, EA’in amacı önceden oyuncuların anlaşıp anlaşmadığını gözlemlemek. EA oyuncuların daha önce birbirleriyle olan iletişimlerine, aynı takımda olup olmadıklarına bakacak. Böylece olası bilerek kaybetme durumlarının önüne geçmeyi planlıyorlar. 

Öte yandan EA’in bu sistem için geliştirdiği projenin patentine baktığımızda gizlilik konusunda sorunlar yaşanması olası gözüküyor. Zira oyuncuların Xbox veya PlayStation hesaplarındaki mesajlara erişilebilmesi gerekiyor. Her ne kadar EA, bu noktada gizlilik şartlarına uygun hareket edeceklerini söylese de söz konusu teknoloji olduğunda her zaman riskler bulunuyor. 

599 TL değerindeki Battlefield 2042, EA Play ve Xbox Game Pass abonelerine ücretsiz oluyor!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

twenty − four =

%d blogcu bunu beğendi: